Naslov Die Kritik des Totalitarismus in Hermann Brochs "Der Tod des Vergil"
Naslov (engleski) The critique of totalitarianism in Hermann Broch's "The Death of Virgil"
Naslov (hrvatski) Kritika totalitarizma u romanu Hermanna Brocha „Vergilijeva smrt“
Autor Kristina Babić
Mentor Tomislav Zelić (mentor)
Član povjerenstva Zaneta Sambunjak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Pavić Pintarić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Zelić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za germanistiku) Zadar
Datum i država obrane 2018-03-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Germanistika
Sažetak Rad tematizira Brochov književni prikaz totalitarizma u društvu kroz medij romana. Među ostalim ovaj rad je pokušaj prikaza totalitarizma i njegovih obilježja i kritika u književnosti to jest u Brochovom romanu „Vergilijeva smrt.“ Cilj rada je dokazati postojanje totalitarizma i njegovih karakteristika u ovom Brochovom romanu te ga istovremeno kritizirati.
Rad ponajprije naglašava povijesni kontekst u kojem nastaje ovo djelo, te Brochov način pisanja u kojem radnju ovog romana smješta u jednu drugu vremenski epohu tj. antiku. Time Broch kao prvo stvara vlastitu distancu/odmak od djela i samog totalitarnog režima. Također stvara distancu kod samog recipijenta tj. čitatelja djela i time ga potiče na razmišljanje, djelovanje i promjenu. Zbog problema koji su sadržani u temama koju Broch obrađuje primjerice propast zapadnog europskog društva , civilizacije i vrijednosti, jasno je da Broch prodire u duboke teme koje nisu štivo za prosječnog čitatelja.
Ovaj rad svoj fokus stavlja na analizu točno određenih isječaka iz romana, dokazujući u njima postojanje elementa totalitarizma, te objašnjavajući i kritizirajući iste. Uzimajući u obzir sve moguće slojevitosti i aspekte društvenog života, ulogu vladara, pjesnika i umjetnosti u državi koju Broch smjelo prikazuje u ovom djelu, dolazi do zaključka i kritike samog pisca i njegovog stava prema totalitarizmu kao političkom sistemu.
Sažetak (engleski) The topic of the present thesis is Borch's literary representation of totalitarianism in society, i.e. an attempt to represent totalitarianism, its traits and literary criticism through Broch's novel The death of Virgil. The aim of the thesis is to prove the existence of totalitarianism and its characteristics in this Broch's novel and, at the same time, to criticise it.
Primarily, the thesis emphasises the historical context in which the novel is written and Broch's way of writing where he places the novel in another period of time, classical antiquity. Thus he manages to create a distance between the literary work and the totalitarian regime itself. Furthermore, he also creates distance with the recipient, i.e the reader of the novel and by doing that encourages the reader to think, act and change. Considering the issues found in topics Broch deals with, e.g. the decline of Western European society, civilization and values, it is clear that the author penetrates deep topic which are not readable to the average reader.
All in all, the present thesis focuses on the analysis of the precisely chosen excerpts from the novel, proving the existence of the elements of totalitarianism in them as well as explaining and criticising those elements. Taking into account all the possible layers and aspects of society, the role of rulers, poets and art in the state which Broch has boldly presented in this novel we come to the conclusion and criticism of the author and his attitude towards totalitarianism as a political system.
Sažetak (njemački) Die Arbeit thematisiert Brochs literarische Darstellung des Totalitarismus in einer Gesellschaft durch das Medium des Romans. Unteranderem ist diese Arbeit ein Versuch der Darstellung des Totalitarismus, seiner Eigenschaften und Kritik in der Literatur d.h. in Brochs Roman „Der Tod des Vergils.“ Das Ziel der Arbeit ist die Existenz des Totalitarismus und seiner Eigenschaften in Brochs Roman zu beweisen, und sie gleichzeitig zu Kritisieren.
Diese Arbeit betont zunächst den historischen Kontext in dem dieses Werk geschaffen wurde, Brochs Schreibstil mit dem er die Handlung dieses Romans in eine andere Zeit oder in eine andere Epoche versetzt, die der Antike. Somit schafft Broch zunächst seine eigene Distanzierung von der Arbeit und dem totalitären Regime. Außerdem schafft er auch eine Distanz zum Rezipienten, d.h. zum Leser des Werks, womit er ihn zum Nachdenken, Handeln und zu der Veränderung ermutigt. Aufgrund der Probleme, die in den Themen enthalten sind, die Broch bearbeitet, beispielsweise der Ruin und Zerfall der westeuropäischen Gesellschaft, Zivilisation und Werte, ist es klar, dass Broch in tiefgründige Themen eindringt, die keine Lektüre für den durchschnittlichen Leser sind.
Diese Arbeit konzentriert sich auf die Analyse, bzw. genau definierter Fragmente des Romans, die die Existenz der Elemente des Totalitarismus beweisen, erklären und kritisieren. Unter Berücksichtigung aller möglichen Schichten und Aspekte des gesellschaftlichen Lebens, der Rolle von Herrschern, Dichtern und Kunst im Staat, die Broch in dieser Arbeit kühn gezeigt hat, kommt zu dem Schluss und der Kritik des Schriftstellers und seiner Einstellung zum Totalitarismus als politisches System.
Ključne riječi
Broch
totalitarizam
kritika
propast vrijednosti
analiza teksta
Ključne riječi (engleski)
Broch
totalitarianism
critics
the decline of the values
text analysis
Ključne riječi (njemački)
Broch
Totalitarismus
Kritik
Zerfall der Werte
Textanalyse
Jezik njemački
URN:NBN urn:nbn:hr:162:609277
Studijski program Naziv: Njemački jezik i književnost (dvopredmetni); smjerovi: nastavnički Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije njemačkog jezika i književnosti (mag. educ. philol. germ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-03-28 14:24:14