Naslov Primjena načela etičnosti u poslovnom komuniciranju
Naslov (engleski) Applying the principle of ethics in business communication
Autor Marija Košir
Mentor Marijana Ražnjević Zdrilić (mentor)
Član povjerenstva Vesna Kalajžić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vinko Bakija (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za turizam i komunikacijske znanosti) Zadar
Datum i država obrane 2017-09-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak Poslovna komunikacija je međusobna interakcija sudionika komunikacijskog procesa s ciljem poticaja ostvarenja i/ili potpomaganja u poboljšanju pozitivnih poslovnih rezultata. Predstavlja oblik neformalnoga komuniciranja unutar određene organizacije između radnih skupina i ostalih poslovnih subjekata. Prilikom uspostavljanja poslovne komunikacije bitno je dobro se informirati o klijentima s kojima komuniciramo i važan je također način komuniciranja. Za razliku od 20. stoljeća, u 21. stoljeću poslovna komunikacija postaje dvosmjerna i višesmjerna što sa sobom donosi mnoge rizike koji su etičke prirode. Misleći na etičnost, tada se treba fokusirati na različitosti prilikom poslovne komunikacije koje se javljaju zbog kulturnih prepreka, a to su: etnocentrizam, ksenofobija, stereotipiziranje i kulturni pluralizam. Etika je nauka o moralu i pomaže u razumijevanju moralnog djelovanja. U području poslovne etike prihvaćaju se različitosti klijenata i također ih se poštuje kako bi se poboljšalo poslovanje poduzeća. U tom slučaju se ne smije manipulirati podacima ili iskrivljavati istinu. Izdvojene su dvije važne karike unutar poslovne etike, a to su etika prava i komunikacijska etika. Etika prava obuhvaća područje ljudskih prava i kodeksa te je njihova važnost u poticanju razvoja komunikacije pojedinaca i njihovu promišljanju o etičnosti i moralnosti. Kod kodeksa su važne stavke poput lojalnosti, neovisnosti, profesionalnosti i objektivnosti. Prilikom spomena na ljudska prava, mislimo na prava svakog čovjeka koja su uređena Poveljom Ujedinjenih naroda. Prema toj Povelji, svaki čovjek ima pravo na samoodređenje, slobodu, vlasništvo i život. Sljedeće područje etike koje je iznimno važno jest komunikacijska etika. U današnje vrijeme vrlo zapostavljeno područje koje se bavi proučavanjem skupa tradicija i običaja zasnovanih na ljubaznosti, logici i etici, dakle, to su pravila ponašanja kojih se treba pridržavati u društvu. Takva pravila ponašanja predstavljaju bonton. Ovo podruĉje se smatra iznimno važnim jer se njegovim stalnim izučavanjem u poslovnom svijetu predstavljamo u najboljem mogućem svjetlu što s poslovnog, što s privatnoga aspekta. Kako se svijet mijenja, tako se mijenjaju i pravila ponašanja, kojima se treba prilagoditi. Poslovna etika u Hrvatskoj započinje 2005. godine kada su Hrvatska gospodarska komora i UNDP-ov Global Compact pokrenuli projekt Kodeks etike u poslovanju, koji promovira etično poslovanje. Kodeks je prihvatilo 400 tvrtki u Hrvatskoj.
Sažetak (engleski) Business communication is a mutual interaction among the participants of the communication process with the aim of achieving and/or facilitating improvement in business results. It represents a form of informal communication within a particular organization among working groups and other business entities. When establishing business communication, it is important to gather all information about clients we communicate with as well as to establish a correct way of communicating. Unlike the 20th century, in the 21st century business communication becomes a two-way and multi-directional communication which brings many risks of ethical nature. In terms of ethics, one should focus on differences in business communication which occur due to cultural barriers such as ethnocentrism, xenophobia, stereotyping and cultural pluralism. Ethics is the study of morality and helps understanding the moral action. In the area of business ethics the diversity of clients has been accepted and also respected in order to improve the business activity of the company. Having that in mind, one should not manipulate data or distort the truth. Legal ethics and communication ethics represent two important links within the field of business ethics. Legal ethics covers the area of human rights and codes which encourage the development of communication of individuals and make them reflect upon the ethics and morality. Within the codes notions such as loyalty, independence, professionalism and objectivity are of great importance. When referring to human rights, we think of the rights of every human being regulated by the Charter of the United Nations. According to the Charter, every human being has the right to self-determination, freedom, property and life. The next area of ethics that is extremely important is communication ethics. Nowadays, an area which studies the set of traditions and customs based on kindness, logic and ethics exists and includes the rules of conduct that one should follow in the society. Such rules of conduct represent basic etiquette. This area is considered to be extremely important and the constant study of the area in the business world enables us to represent ourselves in the best way, including both business and private aspects. As the world changes, the rules of behavior, which one needs to adopt, change, 38 too. Business ethics in Croatia appeared in 2005 when the Croatian Chamber of Commerce and UNDP’s Global Compact launched the project “The Code of Ethics in Business” which promoted ethical business. The code has been adopted by 400 companies in Croatia.
Ključne riječi
poslovna etika
poslovno komuniciranje
Ključne riječi (engleski)
business ethics
business communication
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:854304
Studijski program Naziv: Kultura i turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) kulture i turizma (univ. bacc. turism. cult.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-10-30 14:17:39