Naslov Analysis and Evaluation of English High School textbooks
Naslov (hrvatski) Analiza i evaluacija udžbenika Engleskog jezika za srednje škole
Autor Stana Marjančić
Mentor Anna Martinović (mentor)
Član povjerenstva Anna Martinović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Škifić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Lidija Štrmelj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za anglistiku) Zadar
Datum i država obrane 2017-02-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Anglistika
Sažetak Various materials can be used in a classroom, but the one most frequently used is the textbook. Since there is no perfect textbook that would fulfill the needs of all teachers and learners, textbook evaluation has become an important practice in teaching. This paper deals with a micro and macro levels analysis, and evaluation of four English high school textbooks and a comparison of their similarities and differencies. For the purpose of this paper, an adapted version of Littlejohn's (2011) framework was used. Four textbooks, including Log On @ 3 In Frame, Matrix, Opportunities and New Headway, were analysed based on publication and design elements. The results of the analysis showed that there are many details that should be taken into consideration when choosing a textbook. With regard to components of publication, that is, the physical aspect of the material, features that stand out as important include the use of colours, font and pictures, as well as the overall organisation of a book. The analysis of the design of a textbook deals with the aims of the materials, selecting and sequencing of the content and the nature of teaching/learning activites. The analysis showed that attention should be paid to the extent to which all four language skills and grammar are included, as well as how often written or spoken output is required from learners. A comparison of the analysed textbooks revealed that all are concerned with these elements of language learning, with most showing an integration of the skills, especially integration of speaking and reading. However, in Headway learners were expected to initiate interaction more often than in the other textbooks and there was more of a balance between individual and pair/group work. Furthermore, learners are mostly supplied with the written input, but the expected output varies from Headway, where most of the tasks require spoken output to Log On and Matrix where, in most of the tasks, written output is expected.
Sažetak (hrvatski) U nastavi mogu biti korišteni razni materijali, ali materijal koji se najčešće koristi je udžbenik. Ne postoji savršeni udžbenik koji bi odgovarao potrebama svih nastavnika i učenika pa je evaluacija udžbenika postala važan dio nastavničke prakse. Ovaj rad bavi se analizom, na mikro i makro razini, i evaluacijom četiri srednjoškolska udžbenika engleskog jezika te usporedbom njihovih sličnosti i razlika. Za potrebe ovog rada korišten je prilagoĎeni predložak za analizu udžbenika autora Littlejohna. Četiri udžbenika, uključujući Log On @ 3 In Frame, Matrix, Opportunities i New Headway, analizirani su na razini publikacije i dizajna. Rezultati analize pokazali su da postoji mnoštvo detalja koji se trebaju uzeti u obzir kod biranja udžbenika. Kod analize publikacije, tj, fizičkog izgleda udžbenika, svojstva koja se izdvajaju kao važna uključuju upotrebu boja, veličine i izgleda slova i slika, kao i cjelokupnu organizaciju udžbenika. Analiza dizajna odnosi se na ciljeve udžbenika, izbor i redoslijed sadržaja te prirodu nastavničkih/učeničkih aktivnosti. Analiza je pokazala da bi se pažnja trebala pridavati mjeri u kojoj su zastupljene sve jezične vještine i gramatika, kao i tome koliko često se od učenika zahtjevaju pismeni i usmeni odgovori. Usporedba analiziranih udžbenika pokazala je da su ovi elementi učenja jezika, kao i integracija jezičnih vještina, posebno integracija govora i čitanja zastupljeni u svim udžbenicima. MeĎutim, u Headwayu se, više nego u ostalim udžbenicima, od učenika očekuje iniciranje komunikacije te je veća uravnoteženost izmeĎu individualnog i grupnog rada, odnosno rada u parovima. Nadalje, učenicima je uglavnom ponuĎen pisani materijal, dok se odgovori koji se od učenika očekuju razlikuju od Headwaya, u kojem većina zadataka zahtijeva usmeni odgovor, do Log On i Matrixa gdje se u većini zadataka očekuje pismeni odgovor.
Ključne riječi
language teaching materials
textbook analysis
publication
design
Ključne riječi (hrvatski)
nastavnički materijali za učenje jezika
analiza udžbenika
publikacija
dizajn
Jezik engleski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:380286
Studijski program Naziv: Engleski jezik i književnost (dvopredmetni); smjerovi: nastavnički, znanstveni Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra engleskog jezika i književnosti (mag. philol. angl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-10-16 11:29:55