Naslov Korištenje suvremenih medija u učenju i poučavanju
Naslov (engleski) Using modern media in teaching and learning
Autor Sanja Perkušić
Mentor Anela Nikčević-Milković (mentor)
Član povjerenstva Sanja Vrcić-Mataija (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vesna Grahovac-Pražić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Anela Nikčević-Milković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za nastavničke studije u Gospiću) Zadar
Datum i država obrane 2017-09-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija školska psihologija i psihologija obrazovanja
Sažetak U ovom diplomskom radu analiziraju se suvremeni mediji koji su sve češća didaktičko-metodička pomagala u nastavi. Pojašnjava se razvoj pismenosti i utjecaj razvoja čovječanstva na njega. Mediji se definiraju, naglašava se njihova uloga, navodi podjela te se u suodnos dovode suvremeni i digitalni mediji (DM). Ističe se važnost televizije, računala i interneta u suvremenoj svakodnevici te se naglašavaju njihove pozitivne i negativne strane. Definiraju se pojmovi koji su izravno povezani s korištenjem DM-a u odgoju i obrazovanju (e-učenje, digitalna kultura). Ističe se potreba za kvalitetnijim obrazovanjem i stručnim usavršavanjem nastavnika u korištenju DM-a. Naglašava se medijska manipulacija, naročito mlađih naraštaja. Zbog sve veće uporabe DM-a u odgoju i obrazovanju, u okviru ovog diplomskog rada provedeno je istraživanje u šest osnovnih škola s ciljem konstrukcije dvaju mjernih instrumenata: Upitnika korištenja digitalnih medija za učenje (UDMU) i Upitnika korištenja digitalnih medija za poučavanje (UDMP) i utvrđivanja uporabe DM-a učenika i učitelja/nastavnika za učenje i poučavanje. Rezultati istraživanja pokazuju da nastavnici i učenici svakodnevno koriste DM u svojem odgojno-obrazovnom i kućnom okruženju te da im oni učenje i poučavanje čine zanimljivijim. Nastavnicima koji posjeduju DM kod kuće takvi mediji značajno olakšavaju poučavanje, čine ga atraktivnijim te njihovi učenici takvo gradivo lakše pamte. S povećanjem godina radnog staža nastavnici DM koriste više za učenje i poučavanje. Učenici pomoću DM-a lakše pamte gradivo, a rezultati naučenog su im kvalitetniji. DM učenici najviše koriste za pisanje lektire i učenje matematike, lakše im je čitati digitalne tekstove u odnosu na tiskane. Pomoću DM-a učenici lakše pretražuju tekstove koji su im potrebni za učenje. Učenici DM koriste češće kod kuće nego u školi. Nastavnici rado koriste DM, ali su zbog nedovoljne educiranosti u njihovu korištenju ograničeni u uporabi.
Sažetak (engleski) In this graduate thesis, modern media are analysed, which are more and more often didactic-metodic help in teaching. Development of literacy and effect of evolving of humanity on it gets explained. Media are defined, their role is being explained, and its parts listed and brings it in the relationship with modern digital media (DM). It points out importance of tv computers and internet in modern everyday, and it points out its good sides as well as bad ones. Concepts that are directly related to the use of DM in education and training are defined (e-learning, digital culture). Need for more quality education and proffesional training of teachers in use of DM. Media manipulation especially of young population. Due to bigger use of DM in upbringing and education in the frame of this graduate tesis, six elementary schools are being tested with goal of creating two measure instruments wich are Questionnaire of usage of digital media for study (UDMU) and Questionnaire of usage of digital media for teaching (UDMP) and declaring usage DM students and student/professor for teaching. Results are showing that teachers and students are using DM in their everyday teaching and house enviorment, and that it makes their learning better and more interesting. Teachers who posses DM at their homes, media such as this considerably facilitates learning, makes lessons more atractive and their students can learn that kind of lessons much easier. Students learn a lot quicker with DM, and results are more effective. Teachers use DM for learning and educating most of the time, and students use it for writing an essay and learning math, its easier for them to read digital texts than printed. With DM students can find parts that they need for learning much quicker. Students use DM at home most of the time, and teachers love to use it but in their case due to bad education they are very limited in its usage.
Ključne riječi
digitalni mediji
nova kultura učenja
raznopismenost
digitalna kultura
učenici
nastavnici
Ključne riječi (engleski)
digital media
a new culture of learning
various literacy
digital culture
students
teachers
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:050772
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-09-12 10:44:26