Naslov Odnosi s javnošću na primjeru Turističke zajednice Zadarske županije
Naslov (engleski) Public Relations on the Example of Zadar County Tourist Board
Autor Anamaria Galović
Mentor Vesna Kalajžić (mentor)
Član povjerenstva Goran Pavelin (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mili Razović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vesna Kalajžić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za turizam i komunikacijske znanosti) Zadar
Datum i država obrane 2017-04-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Odnosi s javnošću
Sažetak Cilj diplomskog rada je kroz relevantnu literaturu, pojašnjavanje pojma odnosa s javnošću i funkcioniranje suvremenog turističkog sustava ukazati na značaj i funkciju odnosa s javnošću na primjeru Turističke zajednice Zadarske županije. U radu se spominju istraživanja domaćih autora koji su već prije kroz istraživanja ukazali na važnost i neophodnost odnosa s javnošću u turističkim zajednicama. Autorica je kroz kvalitativno istraživanje na bazi dva dubinska polustrukturirana intervjua, u suradnji sa Ninom Štoherom-Marnikom, stručnom predstavnicom za odnose s javnošću i Damirom Hordovom, stručnim suradnikom za marketing Turističke zajednice Zadarske županije te SWOT analize web-stranice Turističke zajednice Zadarske županije, koje je napravljena usporedbom, odnosno analizom web stranica Splitsko-dalmatinske, Dubrovačko-neretvanske i Zagrebačke županije, nastojala ukazati na važnost i neophodnost odnosa s javnošću na njenom konkretnom primjeru, kao i ukazati na eventualne probleme s kojima se susreće uz preporuke za rješavanje problema koje je primijetila. Istraživanjem se nastojalo dobiti podatke o tome koliko je razvijena svijest o potrebi odnosa s javnošću u turističkoj zajednici, koje se strategije i taktike odnosa s javnošću koriste u promociji turizma i marketingu, kolika je važnost novinarskih grupa, odnosno turističkih novinara koji posjećuju zadarsku regiju uz vezu između broja dolazaka turističkih novinara i objavljenih članaka o turističkoj ponudi Zadarske županije, kako sinergijski djeluju marketing i odnosi s javnošću u Turističkoj zajednici Zadarske županije te važnost interkulturalnog komuniciranja na primjeru odnosa s javnošću Turističke zajednice Zadarske županije. Autorica je na temelju istraživanja i SWOT analize donijela zaključak kako postoji razvijena svijest o učincima kojima odnosi s javnošću mogu pridonijeti u promociji turizma Zadarske županije kao turističke destinacije, uz upotrebu klasičnih alata odnosa s javnošću u turizmu kao što su međunarodni sajmovi, road show prezentacije, web stranice i društvene mreže, priopćenja za novinare, press konferencije, brošure, katalozi, videomaterijali i sl. Naročita se važnost pridaje studijskim putovanjima novinara, agenata i blogera. Vrijednost objavljenih članaka i emitiranja ne samo da značajno nadmašuje troškove nego se takva sredstva višestruko multipliciraju. Odnosi s javnošću tako neosporno predstavljaju snažan alat u promociji Zadarske županije kao turističke destinacije.
Sažetak (engleski) The aim of this master thesis is to, through the relevant literature, explain the concept of public relations and the functioning of modern tourism system, point out the importance and function of public relations in the case of Zadar County Tourist Board. The paper is referring to research of local authors who have previously pointed out the importance and necessity of public relations in tourist boards. Through qualitative research based on two in-depth semi-structured interviews, the author, in collaboration with Nina Štohera-Marnika, public relations senior associate and Damir Hordov, marketing senior associate of Zadar County Tourist Board and SWOT analysis of official web page of Zadar County Tourist Board, which is made by comparing / analysing web pages of Split-Dalmatia, Dubrovnik and Neretva and the Zagreb County Tourist Board, is trying to emphasize the importance and necessity of public relations on its concrete example and to point out the potential problems they encountered with recommendations for solving the problems noted. The research was aimed to obtain information on awareness of the need for public relations in the Zadar County Tourist Board, which strategies and tactics of public relations are used in the promotion of tourism and marketing, the importance of journalist groups who visit Zadar region with the connection between the number of arrivals of journalists and published articles about the tourist offer of the Zadar county, if there is synergy between marketing and public relations at the Zadar County Tourist Board and the importance of intercultural communication in the case of public relations of the Zadar County Tourist Board. The author, based on research and SWOT analysis reached a conclusion that there is an awareness about the effects that public relations can have on the promotion of tourism Zadar County as a tourist destination, with the use of traditional tools of public relations in tourism, such as international trade shows, road show presentations, websites and social networks, press releases, press conferences, brochures, catalogs, video materials and the like. Particular importance is given to study visits of journalists, agents and bloggers. The value of published articles and broadcast is not only significantly exceeding the cost, but its assets multiply manifold. Public relations are undisputed powerful tool in promoting the Zadar County as a tourist destination.
Ključne riječi
odnosi s javnošću
turistička zajednica
mediji
Zadarska županija
turizam
Ključne riječi (engleski)
public relations
tourist boards
media
Zadar County
tourism
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:342165
Studijski program Naziv: Novinarstvo i odnosi s javnostima Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar novinarstva i odnosa s javnostima (mag. nov. et rel. publ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-04-26 11:35:04