diplomski rad
Prirodoslovna pismenost budućih učitelja razredne nastave u okvirima fizičkih koncepata

Luči Bursać (2017)
Sveučilište u Zadru
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Odsjek za učitelje
Podaci o radu
NaslovPrirodoslovna pismenost budućih učitelja razredne nastave u okvirima fizičkih koncepata
AutorLuči Bursać
Voditelj/MentorMaja Cindrić (mentor)
Sažetak rada
U ovom diplomskom radu ispitujemo stavove i elementarno razumijevanje fizičkih koncepata studenata učiteljskog studija. Teorijski dio rada bavi se pitanjem koncepta, objašnjava što je koncept te opisuje kognitivni razvoj djeteta; potom se obrađuje pojam prirodoslovlja te se određuju ciljevi prirodoslovno obrazovnog područja; opisuju se prirodoznanstveni postupci; proučava se uloga učitelja u suvremenoj nastavi; navode se metode i oblici rada u suvremenoj nastavi te je dan primjer jednostavnog eksperimenta koji se može provoditi u nastavi. Istraživanje o stavovima i elementarnom razumijevanju fizičkih koncepata studenata učiteljskog studija provedeno je među studentima treće, četvrte i pete godine učiteljskog studija Sveučilišta u Zadru. U istraživanju je sudjelovalo 84 sudionika. Tijekom istraživanja ispitanici su ispunjavali anketu, koja sadrži 21 tvrdnju, te su rješavali šest zadataka kojima procjenjujemo njihovo elementarno razumijevanje fizičkih koncepata. Dobiveni podatci su obrađeni kvantitativno, pomoću deskriptivne statistike. Izračunata je frekvencija ocjene svake tvrdnje, te smo na temelju toga dobili rezultate. Zaključili smo da studenti imaju pozitivne stavove prema fizici te dobro razumiju elementarne fizičke koncepte.
Ključne riječifizički koncepti prirodoslovlje eksperiment studenti učiteljskog studija
Naslov na drugom jeziku (engleski)Natural science literacy of prospective primary school teachers in physical concepts framework
Povjerenstvo za obranuSmiljana Zrilić (predsjednik povjerenstva)
Tamara Kisovar Ivanda (član povjerenstva)
Maja Cindrić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Zadru
Ustrojstvena jedinica niže razineOdjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Odsjek za učitelje
MjestoZadar
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaINTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjintegrirani preddiplomski i diplomski
Naziv studijskog programaUčiteljski studij
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra primarnog obrazovanja
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. prim. educ.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2017-07-14
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
In this graduate thesis we examine the opinions and elementary understanding of physical concepts among prospective teachers. The theoretical part of this paper is investigating the question of concepts, explains what is actually a concept and describes cognitive development of a child; then we processed the meaning of natural science and we determine the goals of natural science teaching area; we describe the natural science procedures in classrooms; study the role of the teacher in modern teaching; we bring the methods and forms of work in contemporary teaching and also give an example o fan experiment that can be carried out in classroom. The research of opinions and elementary understanding of physical concepts among students of teaching department included third, fourth and fifth year students University of Zadar. There were 84 respondents. During the research respondents were filling out the poll which had 21 claim, and they were solving six tasks that we used to estimate their elementary understanding of physical concepts. The data was processed quantitatively, using the descriptive statistic. We calculated the frequency of grade from every claim, and then we got our results. We concluded that students have positive opisions about physics and that they have good understanding of elementary physical concepts.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)physical concepts natural science experiment primary school teacher students
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:162:543101
PohranioMarta Unković