Abstract | Rad nastoji prikazati koji se oblici suradnje uspostavljaju između roditelja i odgojitelja kada je u pitanju vjerski odgoj predškolskog djeteta. Prvi doticaj s vjerom dijete doživljava u svojoj temeljnoj zajednici koja se zove obitelj. U toj zajednici, roditelji imaju zadaću da njeguju svoju vjeru kroz molitve, tradicije i mise kako bi dijete istinski upoznalo Boga. Roditelji, čiji cilj je odgojiti dijete po religioznim vrijednostima, odlučuju uključiti dijete u predškolsku ustanovu koja provodi Program vjerskog odgoja predškolske djece u izvanobiteljskim uvjetima gdje on kroz igru uči o vjeri. Polaskom u vrtić dijete se priključuje zajednici koja je obogaćena ljubavlju, različitosti, zajedništvom, međusobnim uvažavanjem što predstavlja odraz svega onoga za što se zalagao Isus. Odgojitelj je važna osoba u djetetovom životu jer je model kojeg oponaša, sluša, s kojim se igra te s kojim provodi najviše vremena. On s roditeljima dijeli istu zadaću, a to je da oplemeni djetetovu vjeru kroz razne aktivnosti koje se prožimaju kroz cijelu godinu. Kroz svoj rad ne samo da upoznaje dijete, već upoznaje i njegovu obitelj što je bitna stavka za cjelokupni djetetov razvoj. Međusobnim poštivanje, uvažavanjem, povjerenjem roditelja i odgojitelja stvaraju se raznovrsni oblici suradnje koje pomažu djetetu da se ostvari kao dobar čovjek. |
Abstract (english) | This paper aims to present the forms of collaboration established between parents and educators when it comes to the religious upbringing of a preschool child. A child's first encounter with faith occurs within their fundamental community, family. In this community, parents are tasked with nurturing their faith through prayers, traditions, and masses, so that the child may come to truly know God. Parents who aim to raise their child according to religious values decide to enroll their child in a preschool institution that implements a religious education program for preschoolers in non-family settings, where the child learns about faith through play. Upon starting preschool, the child joins a community enriched by love, diversity, solidarity, and mutual respect, reflecting the values championed by Jesus. The educator plays a crucial role in the child’s life, as they are a model the child emulates, listens to, plays with, and spends the most time with. The educator shares the same mission with the parents: to enrich the child's faith through various activities that span the entire year. Through their work, they not only come to know the child but also their family, which is a key aspect of the child's overall development. Mutual respect, trust, and appreciation between parents and educators foster diverse forms of cooperation, helping the child to grow into a virtuous person. |