Title Uloga slogana u pozicioniranju njemačkih saveznih država
Title (english) The role of slogans in positioning of German federal states
Author Kristina Pavić
Mentor Gabrijela Vidić (mentor)
Committee member Božena Krce Miočić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Gabrijela Vidić (član povjerenstva)
Committee member Tomislav Klarin (član povjerenstva)
Granter University of Zadar (Department of Tourism and Communication Sciences) Zadar
Defense date and country 2022-10-17, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Economics Marketing
Abstract Pojam turističke destinacije obuhvaća lokacije raznih veličina te se one razvrstavaju prema prevladavajućim obilježjima koje je moguće pojedinačno analizirati radi dobivanja uvida u konkurentnost turističke destinacije na turističkom tržištu. Provođenje marketinških aktivnosti za turističke destinacije ima svoje specifičnosti, a tada te aktivnosti provode organizacije za marketing turističkih odredišta koje usklađuju zadaće brojnih sudionika i čije se ovlasti razlikuju ovisno o razini djelovanja. Na marku turističke destinacije utječe više elemenata, ali kao ključni se izdvajaju naziv, logo i slogan. Brendiranje upotrebljava kreiranu marku za daljnje procese ostvarivanja konkurentnosti na turističkom tržištu, a na njega se nadovezuje pozicioniranje. Pozicioniranjem se utječe na percepciju marke kod potrošača izdvajajući jedno ili više diferencijacijskih obilježja. U slučaju turističkih destinacija, izdvaja se više obilježja jer one nude više sadržaja od samo jednog proizvoda. Elementi pozicioniranja su naziv, simbol i najvažnije, slogan. Slogan predstavlja temelj svih promotivnih aktivnosti jer čini poveznicu u obliku osnovne poruke koja se provlači kroz sve oblike oglašavanja. Slogani se koriste za postizanje željene pozicije na tržištu, a nakon njenog uspostavljanja služe kao asocijacije. Kako je Savezna Republika Njemačka jedna od najvećih hrvatskih emitivnih tržišta, ali i jedna od šest država koje Hrvati najčešće posjećuju, analizirala se uloga slogana na pozicioniranje njemačkih saveznih država.
Nakon prezentiranja teorijske osnove o povezanim pojmovima kako bi se stvorio dobar temelj za razumijevanje važnosti istraživanja turističkih slogana, provelo se empirijsko istraživanje u svrhu analize primarnih podataka. Turistički slogani saveznih njemačkih država prikupljeni su, analizirani i klasificirani u kategorije te je provedeno online anketno istraživanje o asocijacijama mladih u Hrvatskoj o navedenim sloganima. Rezultati provedenih istraživanja odgovorili su na prvobitno postavljenja istraživačka pitanja koja su se odnosila na obilježja slogana njemačkih saveznih država te na usklađenost asocijacija s obilježjima navedenih slogana. Došlo se do zaključka da su obilježja slogana njemačkih saveznih država isticanje prirodnih ljepota, mogućnost pružanja novih iskustava i zabavnih doživljaja te korištenje izraza poput posjeti, otkrij i doživi te da se asocijacije mladih ljudi u Hrvatskoj razlikuju ovisno o njihovoj razini poznavanja njemačkoga jezika, ali su asocijacije većinom usklađene s obilježjima slogana.
Abstract (english) The term tourist destination includes locations of various sizes which are classified according to the predominant characteristics that can be analyzed individually in order to gain insight into the competitiveness of the tourist destination in the tourist market. Carrying out marketing activities for tourist destinations has its specificities and these activities are carried out by tourism destination marketing organizations that coordinate the tasks of numerous participants and whose powers differ depending on the level of activity. The brand of a tourist destination is influenced by several elements, but the name, logo and slogan stand out as key. Branding uses the created brand for further processes of achieving competitiveness in the tourism market, and it is followed by positioning. Positioning affects the perception of the brand by consumers by highlighting one or more differentiating features. In the case of tourist destinations, more features stand out because they offer more content than just one product. The elements of positioning are the name, the symbol and most importantly, the slogan. The slogan is the foundation of all promotional activities because it creates a link in the form of a basic message that runs through all forms of advertising. Slogans are used to achieve the desired position in the market, and after its establishment, they serve as associations. As the Federal Republic of Germany is one of the largest Croatian emitting markets, but also one of the six countries most frequently visited by Croats, the role of slogans in positioning German federal states was analyzed. After presenting the theoretical basis of related concepts in order to create a good foundation for understanding the importance of tourism slogan research, an empirical research was conducted to analyze the primary data. The tourist slogans of the German federal states were collected, analyzed and classified into categories, and an online survey was conducted on associations of youth in Croatia about the respective slogans. The results of the conducted research answered the originally posed research questions, which were related to the characteristics of the slogans of the German federal states and to the conformity of associations with the characteristics of the said slogans. It was concluded that the characteristics of the slogans of the German federal states are the emphasis on natural beauty, the possibility of providing new and fun experiences, and the use of expressions such as visit, discover and experience and that the associations of young people in Croatia differ depending on their level of knowledge of the German language, but associations are mostly aligned with the characteristics of the slogan.
Keywords
turistički slogani
njemačke savezne države
pozicioniranje
marka
turistička destinacija
Keywords (english)
tourist slogans
German federal states
positioning
brand
tourist destination
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:162:079942
Study programme Title: Entrepreneurship in Culture and Tourism Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra ekonomije (magistar/magistra ekonomije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2022-11-04 13:41:52