Abstract | Tema ovog diplomskog rada je izvanučionička nastava u Nacionalnom parku Plitvička jezera. Kako bi postali svjesni značaja i važnosti okoliša te prirode, prvo trebamo naučiti o važnosti vlastitog zavičaja. Zavičajnost je važno načelo odgoja i obrazovanja te je predmet je proučavanja raznih znanosti. Ujedno je i sastavni je dio osobnog identiteta svake osobe. Kako bi dijete naučilo o svijetu, Zemlji i okolini u kojoj živi, potrebno je izgraditi svijest o pripadnosti vlastitom zavičaju. Stoga je važno da se pri spoznavanju svijeta krene od onoga djetetu bliskog tj. zavičaja. Uz teorijsko znanje iznimno je važno da dijete spozna i stvarnost. Tu veliku ulogu ima izvanučionička nastava te njeni različiti oblici. „Izvanučionička nastava je specifično osmišljen i organiziran proces učenja i poučavanja koji se ostvaruje izvan škole (Skok, 2002:20). Ona donosi dobrobiti i za samog učenika, koji stječe iskustvo vezano uz vlastita učenja, uči i upoznaje dobre i loše, slabe i jake strane vlastite osobnosti, uočava povezanost između težine zadatka, napora uloženog u učenje i rezultata. Učenici su provođenjem ovakvog oblika nastave više i bolje fokusirani na učenje. Nacionalni park Plitvička jezera, kao najstariji i najposjećeniji Nacionalni park Republike Hrvatske, dio je ukupne prirodne baštine. Kao takav, uz dobru i kvalitetnu organizaciju nastave, može poslužiti kao poveznica između teorijskog znanja i neposredne stvarnosti. Organiziranjem izvanučioničke nastave u Nacionalnom parku, učenicima stvaramo najbolje moguće uvjete za dugoročno usvajanje znanja, njegujući pri tome načelo zavičajnosti, a ujedno i upoznajući generacije s kulturnom i prirodnom baštinom. Rad obuhvaća pojam izvanučioničke nastave te ostale teorijske pojmove vezane uz isti, kao i teorijsku podlogu vezanu uz Nacionalni park Plitvička jezera. Uz teorijski pregled rad uključuje i metodologiju istraživanje kao i rezultate provedenog istraživanja. U istraživanju, provedenom tijekom travnja 2019. godine, sudjelovalo je ukupno 49 ispitanika, drugih i četvrtih razreda dviju osnovnih škola Karlovačke županije. Učenici su nakon obrazovnog dijela sata ispunjavali anketni upitnik od sedam pitanja. |
Abstract (english) | The theme of this diploma thesis is outdoor education in Plitvice Lakes National Park. To become aware of the importance of the environment and nature, we must first learn about the importance of our own homeland. Domesticity is an important principle of education and is a subject of study of various sciences. It is also an integral part of each person's personal identity. In order for a child to learn about the world, the earth and the environment in which he lives, it is necessary to build awareness of belonging to his or her own homeland. It is therefore important to learn about the world goes from one child that is close. Homeland. With theoretical knowledge, it is extremely important for a child to know and realize reality. Here, a major role has outdoor education and its various forms. "Out-of-class teaching is a specifically designed and organized learning and teaching process that is implemented outside the school (Skok, 2002: 20). It brings benefits to the learner, who gains experience in his own learning, learns and meets the good and bad, weak and strong side of his own personality, hears the connection between the weight of the task, the effort invested in learning and results. By doing this type of teaching, students are more and more focused on learning. Plitvice Lakes National Park, the oldest and most visited National Park of the Republic of Croatia, is part of the total cultural heritage. As such, with a good and quality organization of teaching, it can serve as a link between theoretical knowledge and immediate reality. By organizing outdoor education in the National Park, we create the best possible conditions for long-term learning, fostering at the same time the principle of regional identity, and also introducing generations with cultural heritage. The work includes the concept of outdoor education and other theoretical concepts related to the same, as well as the theoretical background related to the Plitvice Lakes National Park. With a theoretical overview, the work includes research methodology as well as research results. The study, conducted in April 2019, attended by a total of 49 respondents, second and fourth grade of two primary schools in Karlovac. The students after the educational part of the lesson, filled questionnaire of seven questions. |