Abstract | S obzirom na moderni ubrzani način života u kojem funkcionira današnje suvremeno društvo, došlo je do velikog porasta sindroma sagorijevanja i to ne samo kod zaposlenih, već i kod studenata. Istraživači, potaknuti tim problemom, često ga uključuju u istraživanja. Unatoč brojnim istraživanjima o sagorijevanju, nedostaje onih koja objedinjuju odnos sagorijevanja sa perfekcionizmom i strategijama regulacije emocija, stoga je ovom istraživanju cilj bio ispitati odnos sagorijevanja sa perfekcionizmom i strategijama kognitivne regulacije emocija na populaciji studenata u Republici Hrvatskoj. U istraživanju je sudjelovalo 190 studenata, od toga 20.9% uzorka čine muškarci, a 79.1% žene. Prosječna dob sudionika u uzorku bila je 22 godine. Najveći broj sudionika su redovni studenti (86.9%) na preddiplomskom studiju (68.1%) i to iz područja društvenih znanosti (50%). Studenti se kreću prema višim rezultatima na pozitivnom i negativnom perfekcionizmu, iscrpljenosti i akademske efikasnosti. Najčešće korištene strategije regulacije emocija su samookrivljavanje, ruminacija, planiranje, pozitivna reprocjena i stavljanje u perspektivu dok su rjeđe koristili prihvaćanje, pozitivno refokusiranje i katastrofiziranje. U odnosu na druga istraživanja postizali su manje pozitivnog perfekcionizma te više negativnog perfekcionizma, ali su u većoj mjeri iscrpljeni i skloniji cinizmu te više akademski efikasni. Skloniji su samookrivljavanju, ali i prihvaćanju, ruminaciji, katastrofiziranju no pozitivno refokusiranje i okrivljavanje drugih nije izraženije. Studenti koji postižu visoke rezultate na Negativnom perfekcionizmu također postižu visoke rezultate na maladaptivnim strategijama regulacije i sagorijevanju. Oni koji postižu visoki rezultati na pozitivnom perfekcionizmu također postižu visoki rezultat na akademskoj efikasnosti i planiranju. Oni sa visokim rezultatom na iscrpljenost također imaju visoki rezultat na maladaptivnim strategijama kao i cinizmu. Oni skloniji cinimzu koriste maladaptivne strategije regulacije te prihvaćanje tj. adaptivnu strategiju regulacije, dok oni visoko akademsko efikasni koriste većinu adaptvnih strategija regulacije osim strategije prihvaćanja. |
Abstract (english) | Considering the modern fast-paced lifestyle in which today's modern society functions, there has been a large increase in burnout syndrome, not only among employees, but also among students. Researchers, motivated by this problem, often include it in their research. Despite numerous studies on burnout, there is a lack of those that combine the relationship of burnout with perfectionism and emotion regulation strategies, therefore the aim of this research was to examine the relationship of burnout with perfectionism and cognitive emotion regulation strategies in the population of students in the Republic of Croatia. 190 students participated in the research, of which 20.9% of the sample are men, and 79.1% are women. The average age of the participants in the sample was 22 years. The largest number of participants are full-time students (86.9%) in undergraduate studies (68.1%) from the field of social sciences (50%). Students move towards higher results on positive and negative perfectionism, exhaustion and academic efficiency. The most frequently used emotion regulation strategies are self-blame, rumination, planning, positive reappraisal, and putting in perspective, while less frequently they used acceptance, positive refocusing, and catastrophizing. Compared to other studies, they achieved less positive perfectionism and more negative perfectionism, but they are more exhausted and prone to cynicism and more academically efficient. They are more prone to self-blame, but also to acceptance, rumination, catastrophizing, but positive refocusing and blaming others is not more pronounced. Students who score high on negative perfectionism also score high on maladaptive regulation strategies and burnout. Those who score high on positive perfectionism also score high on academic efficiency and planning. Those with a high score on exhaustion also score high on maladaptive strategies as well as cynicism. Those more prone to cynicism use maladaptive regulation strategies and acceptance, i.e. adaptive regulation strategy, while those who are highly academically efficient use most of the adaptive regulation strategies except the acceptance strategy. |