Title Korištenje dvoraca u turističkoj ponudi Sjeverozapadne Hrvatske
Title (english) Use of Castles as a Part of Tourist Offer of Northwest Croatia
Author Tatjana Pokupec
Mentor Božena Krce Miočić (mentor)
Committee member Vinko Bakija (predsjednik povjerenstva)
Committee member Tomislav Klarin (član povjerenstva)
Committee member Božena Krce Miočić (član povjerenstva)
Granter University of Zadar (Department of Tourism and Communication Sciences) Zadar
Defense date and country 2017-02-06, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Economics Trade and Tourism
Abstract Turizam je globalni fenomen današnjice, a zbog njegovih glavnih obilježja kao što su heterogenost, mobilnost, elastičnost ponude i potražnje, danas razlikujemo velik broj selektivnih oblika turizma. Kulturni turizam jedan je od oblika turizma, a kako i sam naziv govori, nastao je od dvije riječi: kultura i turizam. Iako kultura često nije glavni motiv putovanja, prisutna je na gotovo svakom. Sjeverozapadna Hrvatska regija je koja obuhvaća pet županija, a zbog svog položaja bila je od iznimne važnosti tijekom hrvatske povijesti. Ta povijesna važnost danas je ostavila za sobom bogato kulturno-povijesno naslijeđe, ali i značajnu kulturu i običaje. Turizam sjeverozapadne Hrvatske još uvijek je relativno zapostavljen u odnosu na turizam primorske Hrvatske. U 2014. i 2015. godini u ovom području bilo je tek nešto manje od 2% turista u odnosu na ukupnu brojku na razini države, a najveći ograničavajući čimbenici su manjak smještajnih kapaciteta te nedovoljno razrađena turistička ponuda. Na području sjeverozapadne Hrvatske postoji oko 100 dvoraca. Većina ih je u zapuštenom ili ruševnom stanju. Dio dvoraca koji je obnovljen, danas ima novu svrhu. Zbog sličnosti krajolika te bogatstva dvoraca na jednom manjem području, napravljena je benchmarking analiza s dvije značajne turističke regije: Bavarskom u Njemačkoj te Loire u Francuskoj. Ove dvije regije primjer su koji pokazuje da svaki dvorac ne mora imati isključivo ulogu muzeja da bi bio atraktivan.
U svrhu ovog rada napravljeno je i istraživanje koje najprije dokazuje da postoji interes za posjetom sjeverozapadnoj Hrvatskoj, ali da najveći problem stvara mala ili gotovo nikakva ponuda izleta i turističkih aranžmana te loše prometne veze naročito iz drugih dijelova Hrvatske. Također su potvrđene pretpostavke da su glavni problemi nevalorizacije dvoraca financijska sredstva i neriješeni vlasnički odnosi zbog čega dvorci stoje prazni i zapušteni. Dvorci su veliki potencijal i kao takvi bi se trebali koristiti u svakoj regiji. Kako bi se iskoristili i u neobnovljenom stanju, važno je iskoristiti ono što trenutno postoji i od toga napraviti atrakciju te ostvariti novčana sredstva za daljnju obnovu i valorizaciju. Veliku pomoć stvaranju prepoznatljive turističke destinacije omogućila bi platforma u izvedbi turističkih zajednica županija sjeverozapadne Hrvatske.
Abstract (english) Today tourism is a global phenomenon, and because of its main features such as heterogeneity, mobility and flexibility, nowadays we can distinguish between a large number of selective types of tourism. Cultural tourism is just one of the types of tourism, which, as the name itself suggests, originated from two words: culture and tourism. Although culture is often not the main motive for travel, it is present on almost every journey. Northwest Croatia is a region that includes five counties, and due to its position, it was of great importance during Croatian history. This historical importance has left behind a rich cultural and historical heritage, but also a significant culture and customs. The tourism of Northwest Croatia is still relatively neglected when compared to the tourism on the Croatian coast. In 2014 and 2015 this area attracted just under 2% out of the total number of tourists at the national level, and its biggest limiting factors are the lack of accommodation facilities and insufficiently developed tourist offer. There are about 100 castles in the Northwest Croatia. Most of them are in neglected or ruined state. Some of the castles that are renovated today have a new purpose. Due to the similarity of the landscape and the wealth of castles in one smaller area, benchmarking has been made with two important tourist regions: Bavaria in Germany and Loire in France. These two regions are an example which indicates that each castle does not have to exclusively take up the role of a museum to be attractive. Research was conducted for the purpose of this paper that proved there is an interest in visiting the Northwest of Croatia, but that the biggest problem lies in a small or non-existent offer of excursions and travel arrangements as well as in poor transport links from other parts of Croatia. Assumptions that the main problems of non-valorisation of castles lie in funding and unresolved ownership relations which cause castles to stand empty and abandoned have also been confirmed.
Castles have a large potential and as such should be used in every region. For them to be used even in an unrenovated state, it is important to best use that what currently exists to create an attraction that could raise funds for further renovation and valorisation. Great help in creating a recognizable tourist destination would be provided by the platform conducted by tourist boards of counties in Northwest Croatia.
Keywords
turizam
kultura
kulturni turizam
sjeverozapadna Hrvatska
dvorci
Keywords (english)
tourism
culture
cultural tourism
Northwest Croatia
castles
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:162:896844
Study programme Title: Culture and Tourism Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) kulture i turizma (sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) kulture i turizma)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2017-02-13 14:34:45