Title Implementacija tjelesno aktivnih pauza na satu matematike
Title (english) Implementation of Physical Activity Breaks During Math Classes
Author Nikolina Vrkić
Mentor Donata Vidaković Samaržija (mentor)
Mentor Maja Cindrić (komentor)
Committee member Jelena Alić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Slavica Šimić Šašić (član povjerenstva)
Committee member Gordana Ivković (član povjerenstva)
Committee member Maja Cindrić (član povjerenstva)
Committee member Donata Vidaković Samaržija (član povjerenstva)
Granter University of Zadar (Department of Teachers and Preschool Teachers Education) (Division of Elementary School Teacher Education) Zadar
Defense date and country 2023-10-26, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Kinesiology
Abstract Porast tehnologije i povećanje društvenih mreža koje su okupirale ne samo odrasle već i djecu, utjecalo je na promjenu načina života i smanjenje tjelesne aktivnosti. Sve više je djece i mladih koji ne zadovoljavaju dnevnu potrebu za kretanjem, što se odražava na njihov cjelokupni razvoj. Kretanje u ranoj dobi je neophodno jer pridonosi boljem psihičkom i fizičkom zdravlju, društvenom razvoju i razvoju motoričkih sposobnosti, stoga ga je nužno poticati i pokušati implementirati u cjelodnevne aktivnosti, pa tako i tijekom redovne nastave u školi. Budući da učenici većinu vremena u školi provedu sjedeći poželjno je provoditi sadržaje koji integriraju učenje i pokret. Riječ je o tjelesno aktivnim pauzama koje se na različite načine mogu povezati sa predmetom koji se podučava. Osim što će tjelesno aktivne pauze doprinijeti većem kretanju djece, mogu i olakšati usvajanje određenog gradiva iz pojedinih predmeta. Cilj ovog istraživanja bio je procijeniti važnost tjelesno aktivnih pauza za poboljšenje obrazovnim postignućima na satu matematike. Točnije, cilj je bio testirati značajnost razlike u razini obrazovnih postignuća između inicijalnog i finalnog mjerenja. Također cilj je bio testirati značajnost razlike u razini obrazovnih postignuća između eksperimentalne i kontrolne skupine učenika. U istraživanju su sudjelovala 72 učenika 2. razreda dvije zadarske škole. Eksperimentalnu skupinu činilo je 35 učenika, a kontrolnu skupinu 37 učenika. Provedena je inicijalna i finalna provjera razine obrazovnih postignuća određene nastavne cjeline iz matematike, a sa eksperimentalnom skupinom su se u periodu trajanja istraživanja sustavno provodile tjelesno aktivne pauze koje su povezivale različite kineziološke sadržaje sa određenim matematičkim zadacima. Rezultati istraživanja su pokazali da iako je vidljiva razlika u rezultatima eksperimentalne i kontrolne grupe, nema značajne razlike u postignutim rezultatima između inicijalnog i finalnog testa. Naglašavam uključivanje tjelesno aktivnih pauzi u nastavne satove radi obogaćivanja učenikovog znanja, stvaranja zdravijih životnih navika i povećanja motiviranosti učenika na satu.
Abstract (english) The rise of technology and the proliferation of social media have absorbed both adults and children, leading to a change in lifestyle and a decrease in physical activity. More and more children and adolescents fail to meet their daily physical activity needs, which affects their overall development. Physical activity in early life is indispensable, contributing to enhanced mental and physical well-being, social development, and the development of motor skills. Hence, it is imperative to encourage and endeavor to integrate physical activity into daily routines, including regular school lessons. Since students spend most of their time in school sitting, it is advisable to incorporate activities that integrate learning and movement. These are physical activity breaks that can be connected to the subject being taught in various ways. In addition to increasing children's physical activity, physical activity breaks can also facilitate the acquisition of specific subject matter. The primary aim of this study was to assess the contribution of physical activity breaks to educational achievements during math classes. The secondary objective was to test the significance of the difference in educational achievements between initial and final measurements, and between the experimental and control groups of students. The study involved 72 second-grade students from two schools in Zadar. The experimental group consisted of 35 students, and the control group consisted of 37 students. Initial and final assessments of educational achievements in a specific math topic were conducted, and during the research period, physical activity breaks that integrated various kinesiological activities with specific math tasks were systematically implemented with the experimental group. The research results showed a noticeable difference in the results between the experimental and control groups, demonstrating that incorporating physical activity breaks into instructional hours enriches students' knowledge, promotes healthier lifestyles, and increases student motivation during class.
Keywords
Kretanje
tjelesne aktivnosti
igra
inicijalni i finalni test
učenik
Keywords (english)
Movement
physical activities
play
initial and final test
student
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:162:576659
Study programme Title: Primary education Study programme type: university Study level: integrated undergraduate and graduate Academic / professional title: sveučilišni/a magistar/magistra primarnog obrazovanja (sveučilišni/a magistar/magistra primarnog obrazovanja)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2023-11-08 16:08:37