Abstract | Partnerstvo između roditelja i učitelja je suradnički odnos između dva ključna sudionika u obrazovanju djeteta. Ovo partnerstvo uključuje razmjenu informacija, zajednički rad na postavljanju ciljeva i redovitu komunikaciju kako bi se podržavao djetetov akademski i osobni razvoj. U ovom partnerstvu i roditelji i učitelji trebaju imati aktivnu ulogu u pruţanju podrške u obrazovanju djeteta. Roditelji mogu podrţati djetetovo učenje stvaranjem pozitivnog kućnog okruženja, postavljanjem očekivanja i ciljeva za djetetov akademski uspjeh te komuniciranjem s učiteljima o djetetovom napretku i problemima. Učitelji, s druge strane, mogu podrţati djetetovo učenje pruţanjem visokokvalitetne nastave, stvaranjem sigurnog i ugodnog učioničkog okruţenja i redovitom komunikacijom s roditeljima o djetetovom napretku i poboljšanju. Cilj istraživanja bio je istražiti percepciju suradnje kod učitelja i roditelja, postoje li spolne razlike u procjeni suradnje, ima li poveznice između procjena učitelja i roditelja te njihov stav o kvaliteti suradnje u relaciji sa osobinama ličnosti. Podaci su prikpljeni u školama, a upitnik je podijeljen u papirnatom obliku. Rezultati su pokazali da roditelji i učitelji komunikaciju vide kao zadovoljavajuću, stav prema suradnji je pozitivan u obje skupine, dok razinu roditeljske uključenosti ocjenjuju kao nisku. U roditeljskim procjenama suradnje nema razlike kod očeva i majki. Nadalje, rezultati pokazuju da su učitelji s boljim stavom prema suradnji otvoreniji prema uključivanju roditelja, ali su i roditelji sa pozitivnijim stavom spremniji na uključenost. Naposlijetku, osobine ličnosti popust emocionalne stabilnosti, ekstraverzije i savjesnosti pokazuju povezanost sa stavom prema suradnji i kvalitetom komunikacije kod učitelja dok ugodnost pokazuje povezanost sa kvalitetom komunikacije, savjesnost sa roditeljskom uključenosti te ugodnost, savjesnost i intelekt sa stavom prema suradnji kod roditelja. U konačnici, partnerstvo između roditelja i učitelja ključno je za poticajno okruženje u kojem će dijete dostići svoj potencijal. Radeći zajedno, roditelji i učitelji mogu pomoći da dijete dobije najbolje moguće obrazovanje i podršku za svoj rast i razvoj. |
Abstract (english) | A parent-teacher partnership is a collaborative relationship between two key participants in a child's education. This partnership involves sharing information, working together to set goals, and regular communication to support the child's academic and personal development. In this partnership, both parents and teachers should play an active role in providing support in the child's education. Parents can support their child's learning by creating a positive home environment, setting expectations and goals for their child's academic success, and communicating with teachers about their child's progress and problems. Teachers, on the other hand, can support a child's learning by providing high-quality instruction, creating a safe and comfortable classroom environment, and communicating regularly with parents about the child's progress and improvement. The goal of the research was to investigate the perception of cooperation among teachers and parents, whether there are gender differences in the evaluation of cooperation, whether there is a link between the evaluations of teachers and parents and their attitude about the quality of cooperation in relation to personality traits. The data was collected in schools, and the questionnaire was distributed in paper form. The results showed that parents and teachers see communication as satisfactory, the attitude towards cooperation is positive in both groups, while they rate the level of parental involvement as low. There is no difference in parental assessments of cooperation between fathers and mothers. Furthermore, the results show that teachers with a better attitude towards cooperation are more open to involving parents, but parents with a more positive attitude are also more willing to be involved. Finally, the personality traits of emotional stability, extraversion and conscientiousness show a connection with the attitude towards cooperation and the quality of communication among teachers, while pleasantness shows a connection with the quality of communication, conscientiousness with parental involvement, and pleasantness, conscientiousness and intellect with the attitude towards cooperation among parents. Ultimately, a parent-teacher partnership is key to a nurturing environment in which a child will reach their potential. By working together, parents and teachers can help ensure that children receive the best possible education and support for their growth and development. |