undergraduate thesis
Personality traits and sexual orientation of users and non-users of Internet dating services

Petra Ćosić (2016)
Sveučilište u Zadru
Odjel za psihologiju
Metadata
TitleOsobine ličnosti i seksualna orijentacija kod korisnika i ne-korisnika internetskih servisa za upoznavanje
AuthorPetra Ćosić
Mentor(s)Ana Slišković (thesis advisor)
Abstract
Razvojem informacijsko-komunikacijskih tehnologija mijenja se i način uspostavljanja intimnih veza. U posljednjih deset godina postotak osoba koji su barem jednom tražili partnera preko internetskih stranica za upoznavanje se znatno povećao te je postalo sve prisutnije izlaženje na spoj s osobama koje su se upoznale virtualnim putem. Nadalje, internet pruža olakšan način susretanja i komunikacije s osobama sličnih preferencija što omogućava pronalazak partnera manjinskim seksualnim orijentacijama kao što su homoseksualna i biseksualna. Osnovni cilj provedenog istraživanja bio je ispitati postoji li razlika između korisnika i ne-korisnika internetskih servisa za upoznavanje, te između osoba koje jesu i koje nisu izašle na spoj s osobom koju su prethodno upoznali isključivo virtualnim putem u ekstraverziji, emocionalnosti i otvorenosti k iskustvu. Dodatno se istraživanjem htjela ispitati zastupljenost pripadnika različitih seksualnih orijentacija među korisnicima i ne-korisnicima internetskih servisa za upoznavanje kao i onih koji jesu ili nisu izašli na spoj s osobom koju su prethodno poznavali isključivo virtualnim putem. Uzorak se sastojao od 350 ispitanika, u dobi od 18 do 58 godina, a za ispitivanje ličnosti korištena je hrvatska verzija HEXACO-PI-R upitnika ličnosti. Rezultati su pokazali da se korisnici i ne-korisnici internetskih servisa za upoznavanje, kao i oni koji jesu i koji nisu izašli na spoj s osobom koju su prethodno upoznali isključivo virtualnim putem, ne razlikuju u dimenziji ekstraverzije i emocionalnosti, dok na dimenziji otvorenosti k iskustvu nešto više rezultate postižu korisnici u odnosu na ne-korisnike internetskih servisa za upoznavanje, te oni koji su izašli na spoj s osobom koju su prethodno upoznali virtualnim putem u odnosu na osobe koje to nisu. Među pripadnicima heteroseksualne orijentacije zastupljeniji su ne-korisnici, dok je među homoseksualnom i biseksualnom orijentacijom zastupljenost korisnika i ne-korisnika podjednaka. Unutar skupina ispitanika heteroseksualne i biseksualne orijentacije ne postoji razlika u zastupljenosti onih koji su i nisu izašli na spoj s osobom koju su prethodno upoznali virtualnim putem, dok je među pripadnicima homoseksualne orijentacije više onih koji su izašli na spoj.
Keywordspersonality traits sexual orientation HEXACO model Internet dating services social networks
Parallel title (English)Personality traits and sexual orientation of users and non-users of Internet dating services
Committee MembersMarina Nekić (committee chairperson)
Ana Slišković (committee member)
Jelena Ombla (committee member)
GranterSveučilište u Zadru
Lower level organizational unitsOdjel za psihologiju
PlaceZadar
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Psychology
General Psychology
Study programme typeuniversity
Study levelundergraduate
Study programmePsychology
Academic title abbreviationuniv. bacc. psych.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2016-09-13
Parallel abstract (English)
Development of informational-communicational technologies changed the method of establishing intimate relationships. In the past ten years, the number of people who looked for a partner on Internet dating sites at least once significantly increased, while going out on dates among people who met online has become more common. Furthermore, the Internet provides easier way of meeting people and easier communication with people with similar preferences, which enables people with minority sexual orientation, such as homosexual and bisexual, to meet a partner. The aim of the study was to examine whether there is a difference between users and non-users of Internet dating services and persons who did or did not go out on a date with the person who they knew only virtually in regard of extroversion, emotionality and openness to experience, and to examine the representation of persons with different sexual orientation among users and non-users and among those who did or did not go on a date with someone they knew only virtually. The sample consisted of 350 examinees, 18 to 58 years of age, and for personality testing the Croatian version of HEXACO-PI-R personality questionnaire was used. The results show that users and non-users of Internet dating services, as well as the ones who did or did not go on a date with someone they knew only virtually, do not differentiate in the extroversion and emotionality dimension, while in dimension of openness to experience users and the ones who did go out on a date show higher results. Among the people with heterosexual orientation there is more non-users, while among homosexual and bisexual representation is quite equal. Among the people with heterosexual and bisexual orientation there is no difference in representation of the ones that did and the ones that did not go out on a date with the persons they knew only virtually, while among homosexual orientation there is more people that did go out on a date with persons they knew only virtually.
Parallel keywords (Croatian)osobine ličnosti seksualna orijentacija HEXACO model internetski servisi za upoznavanje društvene mreže
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:162:367217
CommitterGorica Lovrić