Abstract | Dijete je istraživač od svojeg rođenja. Od najranije dobi spoznaje, istražuje i opisuje svoje okruženje. Prva istraživanja dijete postiže opipavanjem predmeta, bacanjem, udaranjem, trganjem, primicanjem ustima, hvatanjem i sl. Kako dijete raste, tako raste i njegova potreba za istraživanjem te će s jednostavnijih aktivnosti postupno prelaziti na one složenije. Istraživanjem dijete dolazi u interakciju sa okolinom. Tako upoznaje svijet oko sebe i gradi nove spoznaje o predmetima. Istražujući dijete razvija maštu, kreativnost, kritičko mišljenje i kompetentnost. U poticanju istraživačkih aktivnosti djece veliku ulogu ima kvalitetno okruženje. Bogata ponuda materijala omogućuje dobivanje informacija te pridonosi konstruiranju znanja i pronalasku rješenja. Nadalje, važnu ulogu imaju i odgojitelji u poticanju interesa za istraživanjem. Odgojitelj treba biti kreativan, empatičan, istraživačkog duha te mora uvažavati dječje interese i želje, kao i osluškivati, pratiti, dokumentirati, promišljati, razgovarati s djetetom i slati mu poruke podrške. Dobro poznavanje i razumijevanje djece, planiranje i svrhovito provođenje aktivnosti pridonijeti će svakoj aktivnosti i omogućiti djeci bogatstvo i raznovrsnost kako bi učili istražujući. |
Abstract (english) | The child has been a researcher since birth. From the earliest age of cognition, he explores and describes his environment. The first research is achieved by the child feeling the object, throwing, hitting, tearing, approaching with his mouth, grabbing, etc. As the child grows, so does his need for research, and he will gradually move from simpler activities to more complex ones. Through research, the child interacts with the environment. Thus he gets to know the world around him and builds new knowledge about objects. Exploring a child develops imagination, creativity, critical thinking, and competence. A quality environment plays an important role in encouraging children's research activities. The rich offer of materials enables obtaining information and contributes to the construction of knowledge and finding solutions. Furthermore, preschool teachers also play an important role in stimulating research interest. The preschool teacher should be creative, empathetic, research-minded and must respect children's interests and wishes, as well as listen, monitor, document, reflect, talk to the child and send him messages of support. Good knowledge and understanding of children, planning, and purposeful implementation of activities will contribute to each activity and provide children with richness and diversity to learn by exploring. |