Title Korištenje Sveučilišne knjižnice u Zadru i knjižnična anksioznost
Title (english) Use of the University library in Zadar and library anxiety
Author Lela Marjanović
Mentor Martina Dragija Ivanović (mentor)
Mentor Mate Juric (komentor)
Committee member Josip Ćirić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Drahomira Cupar (član povjerenstva)
Committee member Martina Dragija Ivanović (član povjerenstva)
Granter University of Zadar (Department of Information Sciences) Zadar
Defense date and country 2021-07-11, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Information and Communication Sciences
Abstract Knjižnicama je za rad i poslovanje važno raditi analize ponuđenih usluga, putem analizi mišljenja korisnika se dobiva uvid u njihove stavove o knjižnici. Zadovoljstvo korisnika knjižnice njezinim radom ovisi o puno čimbenika. Nesnalaženje u prostoru knjižnice, nesigurnost pri pretraživanju i/ili sram i strah od knjižničara utječu na odnos korisnika prema knjižnici. Negativni osjećaji prema prostoru knjižnice, kao i neljubazni knjižničari također utječu na negativan tip odnosa korisnika prema knjižnici. Ovaj rad daje pregled prepreka s kojima se korisnici mogu susresti u knjižnici, te prepreke su najčešće afektivne, mehaničke, razina udobnosti u knjižnici, poznavanje knjižnice i prepreke s knjižničarima. U radu s korisnicima knjižničari su ti koji trebaju obraćati pažnju na osjećaje koje pojedini korisnici mogu imati prema knjižnici, pošto negativni osjećaji naspram knjižnice mogu rezultirati izbjegavanjem knjižnice, kako korisnici ne bi morali proživljavati te osjećaje. Kako bi knjižnica bila ugodno mjesto za učenje, istraživanje i provođenje vremena važno je da prilagodi svoj rad onim studentima koji osjećaju tjeskobu u njenome prostoru. Cilj ovog rada je ispitati u kojim situacijama se javlja knjižnična anksioznost kod studenata, te dobiti uvid u iskustva studenata s knjižničnom anksioznosti. Za potrebe rada važno je istražiti što sve u poslovanju knjižnice, prema istraživanom uzorku, stvara anksioznost i izbjegavanje korištenja knjižničnih usluga i prostora knjižnice. Istražuje se i u kojoj mjeri je anksioznost povezana s korištenjem knjižničnih usluga od strane studenata. Rezultati istraživanja pokazuju kako knjižnična anksioznost nije učestala no nije ni rijetka pojava, te kako prostor i izgled knjižnice uvelike utječu na doživljaj i time korištenje knjižnice. Odnos i iskustva s knjižničarima često predstavljaju cjelokupnu sliku o samoj knjižnici. Također, rezultati istraživanja pokazuju ponašanja studenata u situacijama s knjižničnom anksioznosti i kako reagiraju i njihove stavove o knjižnici i knjižničarima.
Abstract (english) Libraries work and do business by analyzing the services offered, and by analyzing the opinions of users, they get an insight into their views on the library. The satisfaction of library users with its work depends on many factors. Disorientation in the library space, search insecurity and / or shame and fear of librarians affect the user's attitude towards the library. Negative feelings towards the library space, then unkind librarians also affect the negative type of user attitude towards the library. This paper provides an overview of the obstacles that users may encounter in the library, and these obstacles are most often affective, mechanical, the level of comfort in the library, knowledge of the library, and obstacles with librarians. When working with users, librarians are the ones who need to pay attention to the feelings that individual users may have towards the library, as negative feelings towards the library can result in avoiding the library so that users do not have to experience those feelings. In order for the library to be a comfortable place to study, research and spend time, it is important to adapt its work to those students who feel anxiety in its space. The aim of this paper is to examine when library anxiety occurs in students, to provide insight into the experiences of students with library anxiety. The results of the research show that library anxiety is not frequent but not uncommon, as the space and appearance of the library greatly affect the experience and thus the use of the library. Relationships and experiences with librarians often present the whole picture of the library itself. Also, the results of the research show the behaviors of students in situations with library anxiety and how their attitudes towards the library and librarians react.
Keywords
knjižnična anksioznost
korištenje knjižnice
studenti
osjećaji u knjižnici
Keywords (english)
library anxiety
library use
students
feelings in the library
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:162:484273
Study programme Title: Library and Information Science Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra informacijskih znanosti (magistar/magistra informacijskih znanosti)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2021-08-16 11:25:22