Title Primjena informacijsko-komunikacijske tehnologije kod popunjavanja smještaja malih iznajmljivača u Splitsko-dalmatinskoj županiji
Title (english) The Usage of ICT in Filling the Accommodation of Small Individual Renters in Split-Dalmatia County
Author Ivana Mijačika
Mentor Ljiljana Zekanović-Korona (mentor)
Committee member Božena Krce Miočić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Ljiljana Zekanović-Korona (član povjerenstva)
Committee member Tomislav Klarin (član povjerenstva)
Granter University of Zadar (Department of Tourism and Communication Sciences) Zadar
Defense date and country 2021-03-24, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Economics Trade and Tourism
Abstract Turizam je veliki pokretač svjetskih gospodarstava i kretanja populacije. Zemlja koja ima razvijen turizam dobiva određenu prepoznatljivost na tržištu. Hrvatska je država koja je bogata brojnim prirodnim i kulturnim bogatstvima, ima razvedenu obalu i ugodnu klimu te mnoge druge uvjete potrebne za daljnji razvoj turizma s pomoću kojih se može još više istaknuti na tržištu. Uz sve ostale preduvjete za razvoj turizma, danas je vrlo važna i tehnologija. Stalni razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologija pridonio je ogromnom rastu turizma i povećanom opsegu ponude i potražnje na tržištu. Privatni iznajmljivači koriste informacijsko-komunikacijske tehnologije kako bi se promovirali, odnosno kako bi potencijalni gost odabrao upravo njihov smještajni objekt za svoj budući boravak, ali i kako bi turistima prije dolaska i u trenutku dolaska na određenu destinaciju ponudili informacije o prostorima, uslugama, atrakcijama, aktivnostima u destinaciji i sl. Danas je ključno ponuditi gostu točnu informaciju u pravo vrijeme te upravo za to iznajmljivačima služe informacijsko-komunikacijske tehnologije. One im također omogućuju targetiranje točno određenih ciljnih skupina i olakšavaju međusobnu komunikaciju između iznajmljivača i njihovih potencijalnih gostiju, a time se ujedno štedi vrijeme i gostima i ponuditeljima smještajnih kapaciteta, što u turizmu predstavlja određenu tržišnu prednost. Na središnjem djelu jadranske obale smještena je Splitsko-dalmatinska županija. Klima je na tom prostoru vrlo pogodna, s vrućim ljetima i blagim zimama. Županija uz pogodnu klimu ima i bogatu povijesnu tradiciju. Zbog svega toga vrlo je privlačna mnogobrojnim turistima koji je svake godine posjećuju. Povećan broj turista dovodi i do povećanja smještajnih kapaciteta pa se tako sve više malih privatnih iznajmljivača odlučuje u svom domu ugostiti turiste te pritom nešto zaraditi. Nameću se pitanja koliko se malih iznajmljivača uopće služi novim tehnologijama za iznajmljivanje vlastitog smještaja, koliko njih još uvijek primarno koristi usluge turističkih agencija te koje su to nove tehnologije, odnosno kojim se društvenim medijima koriste za oglašavanje vlastitih smještajnih objekata. Nadalje, koliko su recenzije bitne malim iznajmljivačima, imaju li vlastitu bazu gostiju koji kod njih dolaze već godinama ili im putem društvenih medija stalno dolaze novi gosti. Ovim radom se žele dobiti odgovori na navedena pitanja i saznati koji su to trendovi kod popunjavanja smještaja malih iznajmljivača u Splitsko-dalmatinskoj županiji.
Abstract (english) Tourism is a major driver of world economies and population movements. A country that has a developed tourism is gaining recognition on the market. Croatia is a country rich in numerous natural and cultural resources, has an indented coastline and a pleasant climate, as well as many other conditions necessary for the further development of tourism through which it can stand out even more in the market. In addition to all other prerequisites for the development of tourism, technology is also very important today. The constant development of information and communication technologies has contributed to the huge growth of tourism and the increased range of supply and demand in the market. Private renters use information and communication technologies to promote themselves, ie to make a potential guest choose their accommodation for their future stay, but also to offer tourists before their arrival and at the time of arrival to a particular destination: information about facilities, services, attractions and activities in the destination, etc. Today it is crucial to offer information to guests at the right time and just for that the information and communication technology is important. It is also the reason why more and more renters use ICT. ICT also allows them to target specific target groups and facilitate mutual communication between renters and their potential guests, thus saving time to both guests and accommodation providers which is considered to be a certain market advantage in tourism. Split-Dalmatia county is located in the central part of the Adriatic coast. It has a very favorable Mediterranean climate with hot summers and mild winters and a very rich historical tradition. Because of all this, it is very attractive to many tourists who visit it every year. The increased number of tourists leads to an increase in accommodation capacity, so more and more small private renters are deciding to host tourists in their homes and at the same time earn some money. Questions arise as to how many small renters use new technologies to rent their own accommodation, how many of them still primarily use the services of travel agencies and which are the new technologies or which social media they use to advertise their own accommodation facilities. Furthermore, how important are reviews to small renters, whether they have their own guest base that has been coming to them for years or new guests are constantly coming to them via social media. This paper seeks to obtain answers to the questions above and find out what are the trends in filling the accommodation of small renters in the Split-Dalmatia County.
Keywords
turizam
Splitsko-dalmatinska županija
privatni smještaj
mali iznajmljivači
informacijsko-komunikacijske tehnologije
društveni mediji
Keywords (english)
tourism
Split-Dalmatia county
private accommodation
small renters
information and communication technologies
social media
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:162:545207
Study programme Title: Entrepreneurship in Culture and Tourism Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra ekonomije (magistar/magistra ekonomije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2021-04-26 09:50:24