Abstract | Kada se dijete rane i predškolske dobi nađe u novoj i nepoznatoj situaciji osjeća nerazumijevanje i težinu nepoznatih osjećaja. Takve situacije kod djeteta mogu stvoriti napetost i nezadovoljstvo, koje se odražava u razmišljanju, reagiraju i ponašanju. Tijekom razvoja dijete uči i usvaja različita poželjna ponašanja neophodna za uspješno funkcioniranje u društvu i životu uopće. Na tom putu iznimno važnu ulogu imaju odrasle osobe s kojima dijete od najranijeg djetinjstva gradi i razvija osjećaj povjerenja i sigurnosti. To su u prvom redu roditelji i članovi uže obitelji, te odgojitelji, učitelji koji mu pomažu u spoznavanju i razumijevanju kako vlastitih tako i osjećaja drugih. I jedni i drugi istražuju, koriste različita sredstva i metode koje bi mogle pomoći, a jedno od uspješnijih je zajedničko čitanje dječjih knjiga, odnosno slikovnica. U današnjem suvremenom svijetu djeca i odrasli suočavaju se s nizom problema. Razumijevanjem problemskih situacija, poticanjem na razgovor, analizu i diskusiju te vrednovanjem potencijalnih rješenja, knjige imaju terapijski učinak na dijete. Kao važno mjesto i ulogu u pružanju pomoći pri rješavanju različitih, pa tako i socioemocionalnih problema, posebno mjesto zauzima problemska slikovnica. Koja je uloga problemske slikovnice u socioemocionalnom razvoju djeteta, kako i na koji način doprinosi socioemocionalnom razvoju tema je ovog diplomskoga rada. Svojim sadržajima problemska slikovnica djetetu pruža znanja, utjehu, identifikaciju s junakom priče koji nailazi na razne probleme, te ih uz pomoć najbližih odraslih osoba pokušava riješiti. Problemska je slikovnica novo sredstvo koje roditeljima, odgojiteljima i svima koji rade s djecom može pomoći u rješavanju brojnih problema s kojima se svakodnevno suočavaju u životu i radu djece rane i predškolske dobi. |
Abstract (english) | When a child of early and preschool agge finds himself in a new and unknown situation, he feels misunderstanding and the weight of unknown feelings. Such situations in a child can create tension and dissatisfaction, which is reflected in thinking, reacting and behaving. During development, the child leans and adopts, various desirable behaviors necessary for successful functioning in society and life in general. Adults play an extremely important role in this path, with whom the child builds and develops a sense of trust and security from the earliest childhood. These are primarily parents and close family members, and educators, teachers who help him to know and understand both his own and the feelings of others. Both are researching, using different tools and methods that could help, and one of the most successful is reading children s books or picture books together. In today s modern word, children and adults face a number of problems. By understanding problem situations, encouraging conversation, analysis and discussion, „and evaluating potential solutions, books have a therapeutic, effect on the child. As an important place and role in providing assistance in solving various, including socioemotional problems, a special place is occupied by the problem picture book. What is the role of the problem picture book in the socio-emotional development of the child“, as well as in what way it contributes to the socio-emotional is the topic of this thesis. With its contents, the problem picture book provides the child with knowledge, comfort, identification with the hero of the story who encounters various problems, and with the help of the closest adults he tries to solve them. The problem picture book is a new tool that can help parents, educators and everyone who works with children to solve many problems that they face every day in the life and work of children of earlu and preschool age. |