Abstract | Danas više no ikad, stručna savjetodavna služba svake škole suočena je s brojnim izazovima postavljenima pred nju te predstavlja njen neizostavan dio. Područje djelovanje školskih suradnika pedagoga je danas prvenstveno izraženo kroz njihov utjecaj na formiranje karaktera učenika te na njihovu inovacijsku i lidersku ulogu pokretača škole, što za svrhu ima unaprjeđenje odgojno-obrazovnog procesa. Osim ovoga, savjetodavni rad školskih pedagoga je s vremenom postao njihovo sve priznatije i neophodnije područje djelovanja. On podrazumijeva kontinuirani neposredan rad s učenicima, nastavnicima i roditeljima te se svaki stručni suradnik pedagog susreće s nekim od ovih oblika rada gotovo svakodnevno. Za kvalitetno obavljanje školskog savjetodavnog rada nije dovoljno primjenjivati samo znanje stečeno fakultetskom naobrazbom. Nova saznanja i kompetencije savjesni savjetovatelji trebaju nadograđivati dodatnim edukacijama i usavršavanjima, pri tome imajući na umu važnost cjeloživotnog obrazovanja. U Hrvatskoj nema dovoljno istraživanja koja se bave temom savjetodavnog rada u osnovnim i srednjim školama te ovo istraživanje predstavlja važan korak u svrhu unaprjeđenja pedagoške teorije i prakse. Glavni cilj ovog istraživanja je bio pojasniti što podrazumijeva uloga školskog pedagoga kao savjetovatelja prema mišljenju stručnih suradnika pedagoga u pet osnovnih i pet srednjih škola, identificirati svrhu te neke od specifičnosti savjetodavnog rada stručnih suradnika pedagoga u osnovnim i u srednjim školama, utvrditi značaj suradnje među stručnim suradnicima i roditeljima u svrhu uspješnog savjetovanja te naglasiti važnost cjeloživotnog obrazovanja stručnih suradnika. Nalazi su pokazali da ispitanici svakodnevno obavljaju neposredan savjetodavni rad s učenicima, nastavnicima i roditeljima te da smatraju da je svrha ovakvog oblika rada pružanje podrške roditeljima i učiteljima, posredstvo pri rješavanja konflikata te usmjeravanje na pravi put svakog učenika uz potpuni razvoj njegove ličnosti. Usporedbom rezultata istraživanje je pokazalo da je suradnja te timski rad stručnih suradnika pedagoga s roditeljima i učiteljima jedan od temeljnih uvjeta za što uspješnije rezultate savjetovanja. Nadalje, istaknuta je važnost koju svi ispitanici u ovom istraživanju pridaju cjeloživotnom obrazovanju u svrhu svog profesionalnog te osobnog razvoja. |
Abstract (english) | Today more than ever, the School Counselor Association is faced with many challenges, which highlights it's indispensable nature. Serving as innovators, school counselors have a significant influence on character formation among students, as well as on improving the educational process. In addition to this, counseling has in time become the most recognizable and necessary field of action within school systems. It implies continuous direct work with the students, teachers, and parents on a daily basis. It is not enough to only apply the knowledge gained through university education for a good quality of school counseling. Rather, new insights and competencies should be upgraded by conscientious counselors to additional education and training, bearing in mind the importance of lifelong learning. Currently, there is not enough research being done in the field of counseling within primary and secondary schools in Croatia. This research represents an important step in improving pedagogical theory and practice. The main purpose of this research was to determine the implications of school counseling (according to the opinion of pedagogues in five primary and secondary schools), to identify the purpose and some of the specificity of school counseling in elementary and secondary schools, to determine the importance of cooperation between school professional associates and parents for the purpose of successful consultation, and to emphasize the importance of lifelong education of professional associates. It has been noted that the research participants practice direct counseling work with students, teachers and parents. Furthermore, the participants fully understand that the purpose of this form of work is to provide parents and teachers support, mediate conflict resolution, and guide each pupil with the full development of his personality. The results comparison research has shown that cooperation and team work of pedagogues with parents and teachers is one of the most fundamental conditions for more successful results of counseling. Furthermore, this research has allowed its participants to enhance their personal and professional development through a lifelong learning. |